گوشه‌به‌گوشه مشكلی در فن بیان ندارد

گوشه‌به‌گوشه مشكلی در فن بیان ندارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی در برنامه باغ‌هنر می‌گوید:زبان ساده، عامیانه و صمیمی ترانه گوشه‌به‌گوشه، ارتباط با مخاطب را سرعت داده است.

>2 ماه پیش
خواننده برم‌یا‌بمونم ساده اجرا شده است

خواننده برم‌یا‌بمونم ساده اجرا شده است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ‌هنر گفت: شاعر در دو بیت اول ترانه برم یا بمونم از آرایه‌های تشبیه و استعاره، زبان محاوره و تناقض اندیشه استفاده كرده است.

>3 ماه پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد

«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بند‌اول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است.

>2 سال پیش
در ترانه باید بودن شاعر به دنبال بازی با واژگان بوده است

در ترانه باید بودن شاعر به دنبال بازی با واژگان بوده است

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه، التزام شاعر به واژه آرایی با حرف ب و بازی واژگانی با باید و باش، واژه بایدَ را تولید كرده است كه كاربرد چندانی در زبان عامیانه ندارد.

>2 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است

در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است.

>2 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد

«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند.

>2 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان

«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان

«مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است.

>3 سال پیش
در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود

در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود

مجیدصالحی گفت: مهرزاد امیرخانی ترانه سرای اثر «كاش می شد» خیلی از كلمات را با رندی كامل آورده است.

>3 سال پیش
ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد

ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد

اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «بی گناه» به لحاظ وزن و زبان از تنوع خوبی بهره مند است و با موسیقی اثر نیز تطبیقی خوبی دارد.

>3 سال پیش
«بهار جان ها»، میزبان محمود حبیبی شد

«بهار جان ها»، میزبان محمود حبیبی شد

«محمود حبیبی» شاعر فارسی زبان ایرانی در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برنامه «بهار جان» را مهمان ترانه هایش كرد.

>3 سال پیش
بیان مفاهیم عاطفی با استفاده از زبان نوشتاری؛ كار سختی است

بیان مفاهیم عاطفی با استفاده از زبان نوشتاری؛ كار سختی است

اسماعیل امینی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «زیباترین رویا» در بیان مفاهیم عاطفی از زبان نوشتاری استفاده كرده است.

>3 سال پیش
ترانه «دوتا دل عاشق» انسجام معنایی سستی دارد

ترانه «دوتا دل عاشق» انسجام معنایی سستی دارد

«شهاب شهرزاد» كارشناس در نقد این اثر گفت: گاهی لغزش های زبانی شاعر را از زبان ترانه و شاعرانی دور می كند.

>4 سال پیش
«گل بخودی» ترانه ای خلاقانه و مستقل است

«گل بخودی» ترانه ای خلاقانه و مستقل است

دكتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «گل بخودی» به زبان امروزمان بسیار نزدیك است و حرف های عاشقانه مصنوعی در آن دیده نمی شود.

>4 سال پیش
ترانه «پناه آخر» زبان سالمی دارد

ترانه «پناه آخر» زبان سالمی دارد

اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: در ترانه پناه آخر پراكندگی وجود ندارد و این ترانه درباره یك موضوع صحبت می كند.

>5 سال پیش
ترانه سرای قطعه «فریبكار» دقتی در سرودن ترانه نداشته است

ترانه سرای قطعه «فریبكار» دقتی در سرودن ترانه نداشته است

دكتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا در قطعه «فریبكار» از زبان نوشتاری به جای گفتاری استفاده كرده است.

>5 سال پیش
ترانه صد سال تنهایی زبان ساده و روان دارد

ترانه صد سال تنهایی زبان ساده و روان دارد

مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز در برنامه كافه هنر گفت: در قطعه «صد سال تنهایی»، اگرچه صدای خواننده خوب است اما به نظر می رسد خواننده رنگ و طنین صدای منحصر به فرد خود را پیدا نكرده است.

>5 سال پیش