تجارت و اقتصاد در تعاملات ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: بخشی از قوانین اخذ شده در دوره هخامنشیان ناشی از تاثیر ایرانیان با دیگر كشورها بوده است. >5 ماه پیش
افسانهها در ساختار آموزشی ایرانباستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید:در دوران باستان آموزگاران با بهرهگیری از افسانهها مفاهیمی چون عشق ،ورزش، راستی و درستی، جامعهشناسی را به دانشآموزان منتفل میكردند. >5 ماه پیش
مادران راستی را به كودكان آموزش میدادند علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنجشایگان گفت: جامعه آریایی دوران ایران باستان برای آموزش دختران و پسران 7 سال به بالا شیوه متفاوتی را در پیش میگیرد. >5 ماه پیش
مستند ایران در روز گرامیداشت نهم دی محسن گلكار پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه مستند ایران میگوید: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ كوششی فروگذار نبودند. >6 ماه پیش
بعد اجتماعی زنان در عصر شكار جایگاه ویژه دارد علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنجشایگان گفت: انسان به تبع استفاده از صنایع مختلف نظیر آتش ابزارهای بیشتری را برای شكار ایجاد میكند و موفقیتهایی را نیز به دست میآورد. >6 ماه پیش
آموزش و پرورش در ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر سازمان آموزش و پرورش گفت: دوران ایران باستان یكسان نبوده و بر حسب زمان و مكان و موقعیتهای ایجاد شده توسط حاكمیتها دچار تغییر شده است. >7 ماه پیش
شكلگیری اجتماعات انسانی در فلات ایران علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید: با سكنیگزیدن مردم در مناطقی چون حوالی دریاچه هامون؛ رودخانه هیرمند و مناطق مركزی ایران انسان به كشاورزی رویآورد. >7 ماه پیش
مبنای آموزش در دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنج شایگان گفت: در دوره اسلام آموزش بر مبنای اخلاق اسلامی بوده كه احادیث نبوی و قرآن الگوهای مناسب تربیتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد. >7 ماه پیش
ارتباط كشفیات انسان با اساطیر علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر ایران میگوید: ایران باستان، آتش را كه مهمترین تحول از عصر غارنشینی تا دوره شكار می دانستند به شخصیتی به نام منوچهر نسبت دادهاند. >9 ماه پیش
فرهنگ ایرانی مبتنی بر راستی و درستی است علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر می گوید: هدف آموزش در ایران رساندن جامعه به غایت و كمال انسانی بوده است. >1 سال پیش
فلسفه نوافلاطونی مبنایی برای خردورزی و عقلانیت علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: دوره ساسانی از جهت فعالیتهای علمی و فرهنگی یكی از مهم ترین دوره های تاریخی است و مجموعه جندی شاپور در این دوره شكل میگیرد. >1 سال پیش
موانع علم اندوزی در اوائل دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید: تسلط حكومت بنی امیه از دمشق تا خراسان بزرگ فرصت فرهنگسازی را از كشور گرفت. >1 سال پیش
گنج شایگان از نهضت بزرگ ترجمه در ایران گفت دكتر علی طهران بند كارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در عصر انوشیروان رشد علوم و فرهنگ موجب تحول در ساختاری آموزشی ایران می شود. >2 سال پیش
تلفیق آموزش های كهن و نوین در دوران اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در دوران اسلامی مسلمانان به آموزه های جدید گرایش زیادی داشتند و برای دانستن بیشتر آثار و نظریات گذشتگان را پس نمی زدند. >2 سال پیش
در زلزله طبس روحانیون به كمك مردم شتافتند قاسم تبریزی پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در سال های 41 تا 57 اقشار مختلف مردم در انجمن شهر بیرجند حضوری گسترده و فعال داشته اند. >2 سال پیش
آنچه در شهریور 1320 در ایران گذشت خسرو معتضد تاریخ شناس و پژوهشگر ایران معاصر در برنامه تاریخ ایران روایت می كند >4 سال پیش
قانون، مسئله ای مهم در انتخابات قانون، یكی از مسائل مهم هر جامعه و كشور را تشكیل می دهد. این امر مهم در هنگام انتخابات نمود و جلوه بیشتری پیدا می كند. >8 سال پیش